2jpg

Cinci metode de a deveni o persoana matinala.

Pentru cei care nu sunt in mod natural persoane matinale, exista doua optiuni: fie poti invata cum sa iti optimizezi tendintele de pasare de noapte, lucrand impotriva unei societati care prefera persoanele matinale din toate punctele de vedere sau poti sa accepti ce tendinte de persoana matinala ai. Toata lumea are aceste tendinte, intr-o masura mai mica sau mai mare, asa ca poti sa iti valorifici resursele proprii.

Trebuie sa fie clar faptul ca nu este garantat succesul, fericirea sau un corp mai in forma daca te trezesti la sase dimineata in loc de 7:30. Insa, daca programul tau, viata ta, copiii tai sau seful tau impun aceste ore matinale, va trebui sa te conformezi. Aici sunt cele mai bune metode prin care iti poti ajusta ritmul circadian natural si sa te bucuri cat se poate de mult de dimineati.

  1. Practica o igiena buna a somnului 

Cei mai multi dintre noi nu au parte de destule ore de somn de calitate. Cat de multe ore necesita cineva depinde de la persoana la persoana. Insa este crucial – cu cel putin doua ore inainte de culcare – sa eviti mancarea, exercitiile fizice si uitatul la TV sau calculator, sa scazi aportul de lumina si sa iti gasesti ritmul corpului (ceea ce poate sa insemne sa nu mai ai voie sa consumi cafeina dupa 10 dimineata, sau chiar deloc.). Pentru cei care sufera de insomnii sau au probleme grave de dormit, precum apnee de somn, o interventie medicala este absolut necesara.

  1. Pune la punct un ritual sanatos de dimineata

Daca esti inclinat sa tot atipesti chiar si dupa ce iti suna alarma, sau sa ati verifici Facebook-ul imediat dupa ce te trezesti, sau sa fugi la baie cu impresia ca deja esti in intarziere, nu iti faci niciun favor. O rutina matinala sanatoasa ar trebui sa includa liniste si pace, sa iti pregatesti corpul pentru noua zi cu niste exercitii de intindere usoare (care pot fi facute si in pat daca doresti). Incepe ziua cu un pahar de apa calaie cu lamaie, in loc de cafea (aceasta poate fi savurata dupa jumatate de ora) si invata sa te desprinzi de butonul de snooze al alarmei.

  1. Creeaza o lista de sarcini pe care sa le faci inainte de 10 dimineata

Persoanele matinale spun adesea ca au mai mult succes pentru ca reusesc sa realizeze atat de multe inainte ca multi oameni sa fi ajuns la birou. Acorda prioritate sarcinilor de parca ai fi asistenta de doctor: ce trebuie sa fie neaparat facut si/sau ce necesita cea mai multa atentie si grija? Raspunsul la aceste intrebari o sa fie diferit pentru fiecare persoana in parte, fie ca trebuie sa se asigure ca sunt trimisi la scoala copiii cu un pachetel de pranz sanatos, sau sa raspunzi solicitarii clientului X inainte de orice alt proiect. Vezi ce poti face inainte de 10 dimineata si recompenseaza-te alocandu-ti timp pentru tine pe dupa-amiaza.

  1. Fa cat mai multe seara de dinainte

Adesea te trezesti ca amani multe sarcini usoare pentru a doua zi de dimineata, cand esti cel mai grabit? Alegerea hainelor de a doua zi, refacerea gentii pentru sala, impachetarea mancarii sau punerea vaselor spalate la loc sunt toate sarcini care pot fi facute seara. De asemenea, este un timp mai bine petrecut decat sa trandavesti pe canapea si sa fii stimulat de ceea ce este difuzat la televizor.

  1. Fa-ti baie seara de dinainte

In anumite tari, precum Coreea de Sud, este incredibil de ciudat sa te speli de dimineata, deoarece sunt atatea de facut. Fa-ti un dus, sau si mai bine, o baie seara, ca sa te preocupi de spalatul parului, epilatul si alte necesitati. O sa economisesti incredibil de mult timp de dimineata astfel, timp care poate fi folosit in alt mod. In plus, un dus sau o baie fierbinte poate sa ajute foarte mult somnul, intrucat te face sa te simti ametit si mai pregatit de somn. Pentru a nu transpira excesiv in timpul noptii, ajuta sa te imbraci cat mai sumar si sa eviti sapte plapumi puse pe tine…

Cine se scoala de dimineata nu ajunge mereu mai departe, insa sunt mai multe sanse ca el sa realizeze asta. Incearca sa iti schimbi obiceiurile ca sa iti imbunatasetti diminetile si vezi cat de departe poti ajunge…

Sursa articolului: Huffingtonpost.com

Traducerea si adaptarea: Raluca Stanciu

3

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *