3

Alergarea, o forma de meditatie activa.

Programul transformational CIA nu este doar despre a alerga corect, mai rapid, pe distante mai lungi sau despre a evita accidentarile, ci si despre transformarile fizice, psihice si spirituale pe care alergarea le poate aduce in viata noastra, sporindu-i semnificativ calitatea. Pentru astazi, ne-am propus sa aducem in discutie asemanarea dintre alergare si meditatie…

*

“Transpiratia purifica dinauntru. Vine dintr-un loc pe care un dus nu il va atinge niciodata.” – Dr. George Sheehan,  “Filosoful Alergatului”.

Cand sunt intrebat care a fost momentul in care am inceput sa meditez, mereu mentionez cum am inceput sa alerg, in urma cu 12 ani. Dupa fiecare antrenament, simt cum imi reincarc bateriile, ma simt echilibrat si pregatit sa infrunt orice mi-ar putea iesi in cale. La acea vreme, habar nu aveam ce era meditatia, dar stiam ca alergatul ma face sa ma simt bine din mai multe motive. O consideram o terapie.

Am devenit dependent de alergat destul de rapid, iar odata cu aceasta dependenta, au venit si multe daune. M-am fortat sa imi depasesc limitele si nu ma gandeam ca as putea avea o viata normala fara sa alerg. Dupa accidente si accidente cauzate de antrenamentul in exces, am acceptat eventual ca trebuia sa o las balta, ca poate exista altceva pentru mine.

Catalistul cunoasterii de sine

Uitandu-ma astazi in urma, realizez ca alergatul a fost catalistul calatoriei mele sacre de cunoastere de sine. Ce au alergatul si meditatia in comun?

  • Unul este o actiune fizica
  • Celalalt este o actiune sedimentara
  • Amandoua necesita rabdare, determinare, consistent si antrenament.

Beneficiile alergatului si meditatiei

Un alt lucru pe care meditatia si alergatul il au in comun este faptul ca ambele ofera o paleta de beneficii psihologice si fizice. Aici sunt si alte puncte pozitive pe care alergatul si meditatia le au in comun:

  • Amandoua produc chimicale care ne fac sa ne simtim bine sau endorfine
  • Ulterior fiecarei activitati – alergare sau meditatie – ti se limpezeste mintea, devine senina, deoarece suntem alimentati de dinauntru.
  • Dupa ce alergi sau meditezi, frica, iritarea si stresul sunt adesea purificate
  • Datorita celor doua activitati creste adesea increderea in sine, care ajuta la depasirea anumitor limite si spargerea unor bariere
  • Este promovata constientizarea prezentului, ceea ce ne permite sa fim mai constienti de ceea ce ne alimenteaza si sa dam drumul lucrurilor care nu ne mai servesc
  • Ambele exercitii ne pot invata sa dam la o parte gandurile care provoaca drama
  • Studiile stiintifice au cercetat si dovedit benetificiile fizice si psihologice ale ambelor tipuri de exercitii

Cand vorbim de alergat, spunem ca “suntem intr-o zona”, cand vorbim de meditatie, „ca suntem intr-un abis“. In ambele cazuri, suntem intr-un loc anume unde plutim prin experientele noastre. Mintea noastra este calma, corpul relaxat, iar respiratia nu presupune efort. Suntem conectati de spatiul dintre gandurile noastre, spatiul de unde apare fiecare gand. Este un spatiu cu potential pur, pe care il luam cu noi dupa fiecare alergare sau meditatie.

Exercitiile noastre de meditate sunt o extensie a ceea ce suntem. Tabietul meu preferat este sa dau drumul la ceva muzica, sa alerg pana in parc, sa ma conectez cu natura, sa meditez si apoi sa alerg inapoi acasa. Este un sentimente de incredere de sine imbinat cu pace si claritate, care imi permite sa infrunt viata cu credinta, optimism si pasiune.

Dr. George Sheehan scrie in eseul meu preferat, “De ce alerg”:

“Asadar, alerg in fiecare zi pentru a conserva persoana care am devenit cu o zi in urma. Imbinata cu acest motiv este si dorinta de a avea grija de persoana care o sa devin. Nu poate exista o delasare. Daca nu alerg, voi pierde eventual tot ce am obtinut– cu tot cu viitorul meu.”

Eu pot acum sa inlocuiesc “alerg” cu “meditez”, iar citatul inca poate sa rezoneze cu mine. Antrenamentul meu este un mix echilibrat a celor doua activitati si se incadreaza perfect in viata mea.

Sursa articolului: www.Chopra.com

Traducerea si adaptarea: Raluca Stanciu

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] de coaching transformational (CIA – Coaching in alergare), aceasta este “R & R”, adica: Relaxare& Respiratie. In urma cu cativa ani, un maratonist roman de performanta a fost intrebat, in […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *