4 modalitati prin care alergarea iti imbunatateste performanta sexuala.

2Acum cateva saptamani am citit un articol despre un studiu “recent” facut in Turcia. Doctorii lui Suleyman Magnificul dovedesc cat se poate de stiintific (si fantastic :)) ca barbatii cu burta sunt mai potenti decat cei cu ‘patratele’. Initial, am crezut ca este doar o consolare (de tipul celor in care barbatii cu chelie, cu nasul mare, cu 3 picioare etc. sunt demni urmasi ai lui Casanova). Dar diferenta este atat de colosala – “barbatii mai plinuti rezistau in medie 7,3 minute (pe kilometru?) in pat, in timp ce aceia mai slabi abia puteau ajunge la 2 minute de activitate sexuala (cu tot cu preludiu?). Asadar, o diferenta de cinci minute este destul de semnificativa.  In plus, cei mai slabi au dovedit ca sufereau si de ejaculare prematura – incat m-am gandit sa caut metode rapide de a ii salva pe cei care, din pacate pentru ei si pentru specia umana, au “patratele” pe abdomen. Asa ca, mai jos, vom gasi cateva modalitati prin care alergarea ne va imbunatati performanta sexuala si, probabil, performanta profesionala si alte tipuri de performante…

*

Daca slabitul sau imbunatatirea starii de sanatate nu sunt motivatii suficient de puternice pentru a te determina sa alergi, ce spui de imbunatatirea starii sexuale? Desigur, orice alta forma de miscare te pot ajuta in acest sens. Motivele pentru care activitatea fizica este buna pentru pentru tine sunt nenumarate. Exista studii care demonstreaza ca lipsa apetitului sexual si viata sedentara sunt legate in mod direct. Prin urmare, alergarea va contribui la imbunatatirea performantei si a experiente sexuale in ansamblu. Daca inca nu esti convins, mai jos gasesti cateva modalitati prin care alergarea te poate ajuta in acest sens.

1. Sexul si rezistenta. Pentru a putea sustine actul sexual pentru un timp, trebuie sa ai un nivel minim de anduranta. Altfel, s-ar putea sa nu poti tine pasul cu partenerul tau fara sa fie nevoie sa faci mici pauze din cand in cand. Din fericire, alergarea este un exercitiu cardio in sine. Antreneaza-ti inima, astfel incat sa functioneze la capacitate maxima. Prin urmare, performanta sexuala se va imbunatati ca rezultat al dezvoltarii andurantei.

2. Alergarea te face sa te simti mai sexy. Fara nicio indoiala, pentru performanta sexuala este important sa te simti sexy. Din fericire, persoanele care alearga cu regularitate au o perceptie mai buna asupra imaginii corporale si, in general, sunt mai sanatosi, mai tineri si au trupuri mai atractive – spre deosebire de cei care nu fac miscare. Pentru sex mai bun si mai relaxat este important sa iti iubesti corpul si sa te simti confortabil cu el. In acest fel, cu cat te simti mai sexy, cu atat vei avea parte de mai mult sex.

3. Alergarea reduce disfunctia erectila. Disfunctia erectila este principalul inamic al barbatilor si, adesea, este cauzata de probleme de circulatie. Pentru a avea o erectie puternica, penisul trebuie sa fie complet vascularizat. Prin urmare, orice problema sau anormalitate – cum ar fi artere blocate, tensiune ridicata sau alte probleme cardiovasculare – poate influenta procesul, cauzand astfel disfunctie erectila. Alergarea te ajuta sa-ti mentii sanatatea inimii si a arterelor, minimizand astfel riscul aparitiei difunctiei erectile si sporindu-ti increderea in dormitor.

4. Performanta sexuala si supraantrenamentul. Cresterea volumului de antrenament nu te va ajuta sa-ti imbunatatesti performanta sexuala. Dimpotriva, supraantrenamentul are efecte opuse. De fapt, supraantrenarea este printre principalii inamici ai testosteronului (hormon sexual), diminuand apetitul si performanta sexuala, putand duce la multe alte probleme de sanatate. Evita cu orice pret sa te antrenezi in exces si asigura-te ca ai parte de suficienta odihna si recuperare dupa antrenamente!

Cheia este echilibrul. Pentru a fi mai sanatos si pentru a avea o viata sexuala mai buna, trebuie sa gasesti echilibrul in ceea ce priveste alergarea. Un program de alergare echilibrat este acela in care alergi 30-45 de minute, de 3-4 ori pe saptamana. Desigur ca durata si intensitatea fiecarei sesiuni de antrenament depinde de conditia fizica si de obiectivele de antrenament. Cu toate acestea, daca simti ca alergi prea mult sau prea repede, las-o mai usor si bucura-te de priveliste. Activitatea fizica este despre a-ti imbunatati viata, nu despre a o inrautati. Si aminteste-ti mereu sa tii cont de conditia ta fizica!

Sursa articolului: Shapefit.com. Traducerea si adaptarea: Catalina Bericov.

2 replies
  1. Razvan
    Razvan says:

    Evitati supraantrenarea? :))) este imposibil pentru o persoana normala (si mai ales pt un incepator) sa se supraantreneze. vorbiti prostii si lumea se ia dupa voi…..si in legatura cu studiul respectiv: ce inseamna slab? 15% grasime sau 6%? mai mult ca sigur sub 10% pentru ca atunci se produc disfunctii hormonale.

    Reply
    • ark
      ark says:

      Da este posibil pentru oricine sa se supraantreneze mai ales cand nu isi cunoaste corpul.
      Si asa ajungi sa te ranesti.

      Apoi nu stiu de unde ai scos treaba cu disfunctiile hormonale la sub 10℅ grasime… Ai ceva studii?
      Sunt curios sa citesc ceva de genul desi am mari dubii ca procentul mic de grasime ( peste 6% ) iti afecteaza grav sanatatea

      Reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *