Healthy-Habits2-800x449

10 Obiceiuri sanatoase ale alergatorilor super-pasionati.

Care sunt lucrurile comune pe care alergatorii le impartasesc? Iata un punct bun de plecare. Cum devine cineva un alergator dedicat? Desi venim din toate zonele vietii si, cu siguranta, avem propriile metode prin care ne urmarim pasiunea, se pare ca majoritatea alergatorilor prezinta lucruri comune – lucruri pe care le facem, capricii pe care le acceptam si alegeri de viata pe care le adoptam. Asa ca da-i drumul, uita-te prin aceasta lista a 10 obiceiuri sanatoase si vezi in cate dintre ele te regasesti…

1. „Incrucisam” antrenamentele

Alergatul in fiecare zi poate deveni, uneori, plictisitor. Daca iti diversifici programul de antrenament adaugand inot, schi, ridicatul de greutati, ciclism, yoga sau ceva nou – iti stimuleaza mintea, ii ofera corpului tau o pauza de la aceeasi miscare repetitiva prin activarea altor muschi si pastreaza antrenamentele distractive. Antrenamentele incrutisate ii ajuta de asemenea pe alergatori sa-si mareasca rezistenta partii superioare a corpului si a mijlocului (si te face sa arati bine!), contribuind la o forma si o eficienta a alergarii imbunatatite.

 2. Suntem consecventi

Daca intrebi orice alergator care castiga curse despre „reteta” lor magica, cel mai probabil ca-ti vor insira beneficiile consecventei. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa alergi in fiecare zi. Inseamna sa-ti stabilesti o rutina, chiar si una structurata mai liber, cum ar fi sa ai o alergare lunga duminica, o zi de tempo martea, iar joia sa fie pentru viteza. Si, odata ce ai un plan, trebuie sa-l urmezi. Programeaza sesiunile de antrenament ca pe intalniri si respecta-ti programul. O rutina te va ajuta sa stii la ce sa te astepti fizic si psihic. O accepti, corpul tau o accepta, familia si prietenii tai o accepta, partenerul tau care se simte neglijat o accepta. Si, inainte sa-ti dai seama, antrenamentele si alergarea devin o parte integrata din viata ta.

 3. Suntem deschisi catre lucruri noi

Minimalism, maximalism, incarcarea cu carbo, Paleo, aterizarea pe calcai, alergarea in picioarele goale – toate tendintele si teoriile te pot face sa te invarti in cercuri. Totusi, ai multe de castigat daca esti atent la ultimele cercetari si produse inovatoare. Bineinteles, poti face lucrurile asa cum le-ai facut intotdeauna, dar procesul de invatare care se intampla atunci cand incerci o noua metoda de antrenament, alergatul intr-un nou tip de pantofi sau schimbarea rutinei tale, te pot face un alergator mai bun, mai sanatos si mai fericit. Nu exista pantof, medoda de a manca sau forma de a alerga „corecte” pentru toata lumea. Dar o varietate larga de optiuni ce evolueaza încontinuu le ofera la mai multi oameni oportunitatea de a se bucura la maxim de alergare.

4. Dormim destul

Stii ca ai nevoie de mai mult somn, dar pur si simplu nu ai timp – pacat. Conform unor studii recente, sa dormi destul nu numai ca te ajuta la concentrare (necesara pentru supra-analiza timpilor intermediari), te face sa scapi mai usor de kilograme si sa-ti mentii aceasta scadere (acele pofte de prajituri la 1 noaptea vin de la creierul tau somnoros, nu de la stomac), dar de asemenea ajuta copul sa se vindece si sa se refaca in urma exercitiilor. Cat de mult somn e necesar difera de la om la om, dar urmarind sa dormi 7 – 9 ore pe noapte este un obiectiv bun. Atipelile fulger functioneaza si ele, atata timp cat acestea nu interfereaza cu un ciclu de somn solid si reimprospator.

 5. Avem intotdeauna un obiectiv

A te antrena pentru o cursa ofera o structura instantanee alergarii tale in forma unui plan de alergare si o data a cursei. Antrenamentele „la ghici” dispar si te simti inspirat. Nu, nu intotdeauna ai nevoie sa ai trecuta o cursa in calendar, dar cum altfel vei face rost de noi tricouri tehnice? Daca cursele nu sunt pentru tine, incearca sa alergi pe o ruta noua, sa-ti rezervi o vacanta cu alergare, sa-ti maresti „kilometrajul”, sa alergi cu un grup odata pe saptamana sau sa vezi daca poti sa-ti maresti viteza. Este greu sa ramai motivat fara ceva la orizont. Ideea este sa-i dai energie si motivatie alergarii tale. Tine-minte, este distractiv! (Si un obiectiv super-acceptabil este sa-l intreci pe partenerul de alergare. Noi nu te vom judeca.)

 6. Avem un pantof preferat din sute.

Alergatorii sunt „sobolani” in ale impachetarii  – ne pastram toate medaliile, numerele de concurs, sticle de apa imbacsite, jurnale de antrenament, orice e patat de transpiratie si cel mai important, pantofii. Dar sub gramada de branduri nepotrivite, praf si arome ofensive, sta tichetul de aur – perechea de pantofi care niciodata nu dezamageste si ne lasa mereu satisfacuti. Iubim sa testam noi produse si noi pantofi si ne laudam cu noile branduri pe care le-am vazut primii, dar intotdeuna ne intoarcem la unicul, acel model care ne face pasul perfect de fiecare data. Si cand pantoful este obosit si uzat, il cumparam pe acelasi (de obicei o versiune actualizata cu mici modificari). Bineinteles ca nu il aruncam pe cel vechi; sunt doar pusi in gramada de prostii din spatele dulapului.

 7. Avem echipamentul de alergare pregatit – intotdeauna

La birou, in vestiar, sub scaunul masinii, in portbagaj, pe podea – echipamentul de alergare e PESTE TOT. Nu stii niciodata cand iti vine sa fugi cativa kilometri departe de calculator. Daca te trezesti vreodata pierdut in mijlocul pustietatii cu 20 de kilometri pana la civilizatie (noi cel putin credem ca se poate intampla), ai intotdeauna sosete deja purtate si rezerva la tricoul de rezerva. Daca colegii stramba din nas cu dezgust la ideea unei iesiri de pranz, tine-ti echipamentul la indemana intr-un sertar de la birou sau in masina.

8. Ne hidratam des

Bea apa! Te tine in viata, hidratat, sanatos si functional in timpul alergarilor sau curselor lungi. Scaunele noastre din spate si portbagajele sunt inghesuite cu sticle de apa pe jumatate baute si amestecuri dubioase pe care prietenii nostri au spus ca TREBUIE sa le incercam. De asemenea nu este o coincidenta ca “milele berii” sunt la moda – alergatorilor le place berea mai mult decat Gatorade-ul. Salivam la carbohidratii si caloriile usoare pe care bautura noastra favorita o ofera. Sorbind una sau cinci beri dupa o alergare grea este la fel de benefic (si necesar) ca si inghitind H2O zilnic. Bine, poate apa este un picut mai importanta, dar nu subestima puterea berii.

 9. Acceptam toate liniile bronzului

Daca esti femeie, ai un prietena care cheltuie sute ascunzand linii ciudate de bronz in timpul lunilor de vara. Daca esti o femeie alergatoare, urmele de la sutienele sport sunt o marca a mandriei. La naiba, alerg fara tricou vara – pentru ca sunt belea. Pe cat de neatragatoare liniile de la sort pot fi, ori chiar ne plac ori nu ne pasa de ele. Nu este o prioritate sa sufocam partile albe in bronzant doar pentru a face albul mai alb si negrul mai negru in ziua urmatoare in timpul unei alergari de dupa-amiaza. Timpul este esential, lume – alergarea este un sport simplu daca e facut bine, si nu pare sa avem rabdarea (sau timpul necesar) sa ne facem griji de marcaje ciudate pe corp. In plus liniiile de la ceasul de mana sunt semne sigure ale unui alergator, daca iti cauti un nou partener de alergare.

10.  Ne recuperam corect dupa curse, bune sau rele

Cu totii am avut parte de ele – acele linii de sosire cand ne ascundem in colt si ignoram toate apelurile primite ce vor sa tipe, „CUM A FOST?”. Am avut de asemenea cursele in care suntem euforici cand trecem linia de sosire, marcand un nou record personal si aratand nemaipomenit de bine; si ne simtim destul de invincibili sa bagam kilometri in dimineata urmatoare. Ca alergatori, stim sa iertam picioarele, plamanii si libidoul de alergare dupa o performanta slaba – suntem dependenti, asa ca exista mereu o alta solutie (cursa) la orizont, o sansa sa ne salvam. Ne dam o palma metaforica pe spate, ne luam ceva timp liber sa ne recuperam, bem cateva beri si revenim improspatati pentru o noua tura de antrenamente. Iubim sa alergam, nu ne place sa stam si nu le avem cu iertarea – dar intelegem ca odihna e necesara si iertarea doare mai putin decat sa ne pedepsim fizic corpurile pentru ca au fost in forma in ziua cursei.

Sursa articolului: Competitor.com 

Traducerea si adaptarea: Catalin Nicanov

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *